lunedì 24 gennaio 2011

The Coolest: ACNE STUDIOS

Jonny Johansson is the mastermind of a label that in few years has been able to distinguish for its originality. A creativity not so much elaborated, done by minimal experimental for fabrics and shapes. ACNE STUDIOS is a collective gamble, a proof, a challenge. Not all of you know that ACNE is the acronymous of Ambition to Create Novel Expressions, it's just what it does. A label grew up as apparel design created in 1996 with a row denim collection ("the white canvas of fashion"Jonny said), a furniture line and accessories. Its fans are the coolest women of the moment like Jessica Alba, Chloè Sevegny, Diane Kruger and Kylie Minogue. Retail channel is developing very quickly, from Stockholm to Copenhagen, from Berlin to New York, Sidney and London. Each store has the same concept, a big house with some floors and in all of these a different project.
Minimal Style, with nordic draws, ACNE surprises us for its simplicity, discrete but cutting, linearity in movement. SS11 collection is a blend of fluid fabrics, smoothing volumes,  tanks and long sweaters, linen and jersey, denim and shirling, carrot pant and high waist, sandals and ankle boots. Can't we miss them!! Isn't the coolest brand of the moment???
----------------------------------------------
Jonny Johansson è la mente creativa di un brand che in pochi anni ha saputo distinguersi per originalità. Una creatività non troppo elaborata fatta di sperimentazioni tipicamente minimal legate ai tessuti e alle forme. ACNE STUDIOS è il frutto di una scommessa, di una prova, di una sfida. Non tutti sanno che ACNE è l'acronimo di Ambition to Create Novel Expressions, ed è proprio quello che fa. Un brand che si sviluppa nell'abbigliamento creando nel 1996 una linea di row denim (che lui definisce "la tela bianca su cui creare"), una linea di arredamento e una una linea di accessori. Tra le sue fan ci sono delle donne più cool del momento, da Jessica Alba a Chloè Sevegny, da Diane Kruger a Kylie Minogue.
La rete dei negozi monomarca si sviluppa continuamente, da Stoccolma a Copenaghen, da Berlino a New York, da Sidney a Londra. Tutti con lo stesso concept, una casa a più piani dove in ognuno è rappresentato un progetto diverso.
Stile minimal, dai tratti tipicamente nordici, ACNE ci stupisce per la sua semplicità, il suo essere discreto ma pungente, la linearità in movimento. La collezione SS11 è una miscela di tessuti fluidi, volumi morbidi, canotte e maglie lunghe, lino e jersey, denim e shirling, carrot pants e vite alte, sandali e ankle boots. Imperdibili. E' o no, uno dei marchi più cool del momento??


ACNE

ACNE

ACNE 
ACNE

ACNE

ACNE


Nessun commento: