domenica 9 gennaio 2011

Waiting for Pitti Immagine

Florence is art, Florence is Culture, Florence is creativity; Florence is Pitti Immagine.
From 11th to 14th of January the 79th edition. Main theme of the exhibition: "Pitti City" represented by pop art installations will welcome visitors in the forecourt. Also this year many are novelties demonstrate that the exhibition has a particular relevance in all international fashion industry.
Some numbers:



  • 1.090 brands attendees for this edition
  • 30.000 visitors
  • more than 23.360 buyer
  • 59.000 sq. expositive surface with an innovative project studied by the architect Patricia Urquiola 
  • 14 stages along the route that take you through the world of men’s fashions: Pitti Uomo, Affinità Elettive, Pop Up Stores, Fashion At Work; Sport & Sport, Upper Casual; Ynformal, Urban Panorama, My Factory; Fashion / Design, Futuro Maschile, Touch!, l’Altro Uomo, New Beat(s)
Particular attention for the new section My Factory started as a wager to give an opportunity for metropolitan brands that can matching together fashion, culture, art, design, new technologies and music.
New Beat(s) instead, is the section dedicated to international brands, selected by qualified cool hunters, in absolute debuts.
Since several edition Pitti Immagine Uomo goes with a feminine section, Pitti W, that this year has an exceptional special guest: Gareth Pugh.

Absolute Novelty is the new online, e-pitti, that permit to re-live on line the exhibition experience, this should be attract new markets, e new buying opportunities creating virtual showrooms.
Fashioff will follow Pitti Immagine Uomo, stay connected to discover the ultimate news.
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Firenze è sinonimo di arte, Firenze è sinonimo di Cultura; Firenze è sinonimo di creatività; Firenze è sinonimo di Pitti Immagine.
Dal 11 al 14 Gennaio la 79esima edizione. Tema della fiera è : "Pitti City" rappresentato da installazioni in chiave Pop Art che daranno il benvenuto ai visitatori nella piazza principale della Fortezza. Anche quest'anno tante le novità che dimostrano che la fiera ha, stagione dopo stagione, una notevole importanza per tutto il mondo della moda internazionale.
Ecco un po' di numeri: 

  • 1.090 marchi attesi per questa edizione
  • 30.000 i visitatori in totale del salone
  • oltre 23.360 buyer
  • 59.000 i metri quadrati di superficie espositiva con un progetto innovativo dell'architetto Patricia Urquiola.
  • 14 le tappe in cui si articola il percorso dentro la moda uomo: Pitti Uomo, Affinità Elettive, Pop Up Stores, Fashion At Work; Sport & Sport, Upper Casual; Ynformal, Urban Panorama, My Factory; Fashion / Design, Futuro Maschile, Touch!, l’Altro Uomo, New Beat(s)
Particolare attenzione verrà data alla sezione My Factory che nasce come una scommessa per dare rilievo ai marchi metropolitani che mescolano moda, cultura, design, nuove tecnologie e musica.
Mentre New Beat(s) è la section dedicata ai brand internazionali, selezionati da cool hunter di eccezione,in debutto assoluto.
Da diverse stagione Pitti Immagine Uomo è accompagnata da una sezione dedicata alla Donna, Pitti W, che quest'anno vede come ospite d'eccezione Gareth Pugh.
Novità assoluta per la nuova piattaforma virtuale e-Pitti che consentirà di rivivere online l'esperienza fieristica, questo permetterà di avvicinare nuovi mercati e nuove opportunità di buying con la costituzione di showroom virtuali.


Fashioff seguirà da vicino la fiera, restate sintonizzati per scoprire le ultime novità.

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